Scumpiri pentru bucureșteni, de la anul: pentru ce o să plătim mai mult

de: Ozana Mazilu
07 12. 2021

Anul 2022 aduce scumpiri bucureștenilor. Asta dacă aveai impresia că nu s-au mărit prețurile suficient.

Taxa pentru parcarea de reședință crește de la 84 lei/an până la 600 lei pentru bucureștenii care locuiesc în centru (de peste 7 ori) și de la 37 lei/an la 300 pentru cei care locuiesc la periferie (adică de peste 8 ori).

De asemenea, factura la încălzire aproape că se dublează. Cei racordați la sistemul centralizat de încălzire ar putea plăti cu circa 70% în plus pentru gigacalorie.

Locuitorii Sectorului 2 au obligația să încheie contracte individuale cu operatorul de salubrizare – firma Supercom. În caz contrar, vor plăti o taxă de 21,27 lei pe lună, dublu față de cât au plătit în 2021.

Tot mai multe scumpiri de la anul

De asemenea, taxa pentru parcarea de reședință crește de la 84 lei pe an la 600 lei în centru, conform Hotnews.ro. Pe 27 aprilie, Consiliul General a aprobat creșterea taxei pentru parcările de reședință până la 600 lei pe an, în funcție de zonă, începând cu 2022.

Astfel, pentru zona A taxa este de 600 lei/an, pentru zona B – 500 lei/an, pentru zona C – 400 lei/an, pentru zona D – 300 lei/an. În centrul orașului este mai scump, iar la periferie mai ieftin.

Veștile proaste nu se opresc aici, însă. ​Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a propus de la 1 decembrie o creștere a prețului gigacaloriei pentru bucureștenii racordați la sistemul centralizat de la 164 lei la 280 lei. Este vorba despre o creștere de circa 70%. Propunerea primarului trebuie însă aprobată de Consiliul General.

Inflațiaeste cauza pentru care prețurile cresc exploziv în această perioadă. Uniunea Europeană e măcinată de o inflație puternică, iar acest lucru se resimte mai ales în România, o țară dependentă de importuri.

Așa am ajuns să plătim mai mulți bani pe alimentele de larg consum, pe combustibil. Din nefericire, prețurile foarte mari de pe piețele internaționale de energie electrică și gaze naturale pun și ele mare presiune pe evoluțiile prețurilor. Astfel, cresc costurile de producție, iar consumatorul final ajunge să scoată mai mulți bani din buzunar pentru același bun sau serviciu pe care îl achiziționa și în urmă cu o lună sau două.